Cum a inceput industria second-hand?

Domeniul produselor second-hand a ajuns sa fie destul de popular in ultimul timp, acaparand majoritatea industriilor si comercializand produse diverse. Mai mult decat atat, acest concept a depasit demult ideea de „magazin” si a inceput vanzarea din depozite de haine. Insa cum a aparut aceasta industrie care este prezenta astazi pe intreg globul? Popularitatea second-hand este atat de mare in Statele Unite, incat in luna august este desemnata ziua nationala a magazinelor de acest tip. Aniversarea este sarbatorita prin promotii speciale si reduceri de pret pentru niste produse care sunt oricum substantial mai ieftine.

Istoria industriei second-hand

Istoria second-hand

In secolele trecute, principiul dupa care oamenii isi ghidau viata era ca nimic nu  trebuie aruncat. De exemplu, daca aveai o bluza care se strica, nu o aruncai. Invatai sa improvizezi si sa creezi din ea esarfe sau alte elemente care puteau fi refolosite. De asemenea, esarfa rezultata putea fi transformata in altceva dupa ce prezenta semne serioase de uzura. Acesta este un principiu de reciclare foarte eficient.

Acest lucru s-a schimbat incepand cu secolul 19, o data cu Revolutia Industriala. Asta a dus la producerea in numar foarte mare de haine si ieftinirea acestora. Astfel, oamenilor le-a venit tot mai usor sa scape de ele. In principal pentru a economi spatiul, oamenii au inceput pur si simplu sa isi arunce hainele in strada.

A fost nevoie de o simpla observatie a unui comerciant evreu ca ideea magazinelor second-hand sa apara. Comerciantii de produse diverse si proprietarii de magazine mici au constientizat importanta acestor haine aruncate. Asa ca au inceput sa le adune si sa oganizeze mici spatii in magazinele lor pentru comercializarea de haine „folosite”.

Strategiile de marketing au existat dintotdeauna, intr-o forma sau alta. Astfel, comerciantii si-au selectat publicul tinta si au reusit sa vanda cu succes hainele si produsele second-hand catre populatia mai saraca.

Salvation Army

Punctul de nastere al industriei second-hand poate fi marcat o data cu anul 1897 si aparitia asociatiei de caritate Salvation Army. Acestia au pornit un program printre oamenii fara adapost, in care ofereau mancare si cazare celor care aduceau orice cantitate de haine folosite. Apoi, aceste produse second-hand erau vandute pentru a obtine finantare pentru munca de caritate. Avand in spate acest motiv, oamenii au fost incurajati sa doneze si mai mult pentru Salvation Army.

De atunci, industria second-hand a cunoscut atat suisuri, cat si coborasuri, fiind promovata de vedete, de muzica si chiar de industria cinematografica.

Această intrare a fost publicată în Blog . Pune legătura în semnele de carte.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Call Now Button